Friday, April 6, 2018

Lonliness



መስከረም 12
ብዙሓት ሰባት ጽምዋ ይጸልኡ’ዮም። “ኢሂ እንታይ ኮንካ ጽምዋ ትጸልእ፧” ኢልካ ምስ ትሓትት “እንድዒ ደስ ኣይብለንን’ዩ” ይብሉኻ። ስለ ዝፈርሁ ደኾን ይኾኑ፧ ፍርሂ ጽምዋ ከም ንፋስ ሰሜን ምስ ዘይትፈትዎ ሰብ ከተሓቋቁፈካ ይኽእል። “ዓወት” እንታይ ማለት ምዃኑ ኣይፈልጥን’የ፡ ምኽንያቱ ኣብ ማርቻቤዲ ትልምን ኔርካ ዲኻ ንጉስ ነገስት ኔርካ፡ ኣብ መወዳእታ ቀለብ ፍልሖ ስለ ትኸውን። እቶም ስልጣንካ፡ ሃብትኻ፡ ፍልጠትካ፡ መልክዕካ ዝምስክሩ ውን ከማኻ ድኹዒ’ዮም ክኾኑ። ስለዚ ድኹዒ ንካልእ ድኹዒ የጣቃዓሉ፡ ወይ ድኹዒ ንዱኹዒ ይገዝኦ፡ ወይ ኣብ ቤት-ማእሰርቲ የእትዎ! ወይ ጉድ! እነሀት ጌና expire ዘይኮነት ድኹዒ ሓውትኹም ድማ ኣብ ፌስቡክ ትጽሕፈልኩምን ኣኣብ ዘለኹሞ “ፍልሖኣዊ” ሰላምታኣን ተቅርበልኩም! ካብ ዝሰምዖ ብዛዕባ ዓወት “ድኹዕታት” ፡  ዕውታት ኩሉ ግዜ ዝጉዓዝዎ መገዲ ብሽግርን ጻዕርን ዝመልአ ስለ ዝኾነ ብዙሕ ሰብ ኣብ መገዶም የለን። ልክዕ ከምዚ እታ ናብ መንግስተ ሰማይ ትወስድ መገዲ ጸባብ፡ ብእሾኽ ዝመልአት’ያ ዝብሉዋ ናብ ዓወት ትወስድ መገዲ ድማ ብተመሳሳሊ ጻዕርን፡ ረሃጽን ሽግርን ዝመልኣ’ያ። ዓቢ ነገር ክትገብር ኣብ ትፍትነሉ እዋን ምስ ጽምዋ ምምሕዛው ከድልየካ’ዩ። Winners are loners ንምባል’ዩ። ፐርሰናሊ፡ ዓቢ ነገር ክትገብር ምፍታን ናይ ኢጎ ስለ ዝኾነ ብዙሕ ኣይምስጠንን’ዩ። ፕረዚደንት ኮንካ እንታይ ኮን ኢኻ proof ክትገብር ትህቅን ዘለኻ፧ ሃብቲምካ’ኸ “ትርጉም ዘለኒ ሰብ’የ” ንምባል ድዩ፧ ፕሮፈሰር ኮንካ’ኸ ኣበይ ክትበጽሕ ስለ ዝደለኻ ኢኻ፧ ወይስ ንርእስኻ ፍልጠት መሊእካ ዝሓሸ self-image ወይ  ኣረኣእያ ኣብ ነብስኻ ንምርካብ’ዩ፧ <>
ሓንቲ ደስ ትብለኒ ዘረባ ኣላ። ንእምባ ኤቨረስት ንፈለማ እዋን ዝሓኾሮ ሰብ፡ ኣብ ጫፍ በጺሖም ምስ ተመልሱ ኣብ ታሕቲ’ቲ እምባ ሓደ ወጣም ጋዜጠኛ ጸንሖም። “ስለምንታይ ንኤቨረስት ሓዂርካዮ፧” ኢሉ ምስ ሓተቶ፡ ወዮ ሓዃሪ “Because it is there” ክብል መለሰሉ። በቃ! ክትገብሮ ከም ትኽእል ንምርኣይ! እዚ ግርም መልሲ’ዩ ምኽንያቱ ሓታቲ ንባዕሉ ትርጉም ዝደሊ ዘሎ ኢጎ ስለ ዝኾነ። ኢጎ ኤቨረስት ይሓኩር፡ ኢጎ ስለምንታይ ሓዂርካዮ ኢሉ ተገልቢጡ ይሓትት። ካብዚ ንርድኦ ካብ ኢጎ ናጽነት የለን፡ ናጽነት እንተደለኻ ውን ባዕሉ ኢጎ’ዩ “ከመይ ጌረ ነጻ ዝኸውን፧” ዝብል ዘሎ። ስለዚ ዝኾነ ሰብ ከምዚ ኣብ መእተዊ ዘሎ ሕቶታት፡ ገንዘብ ኣኪብካ እንታይ’ሞ ሽዑ፧ ወይ ፍልጠት ኣኪብካ ሽዑ’ኸ፧ ስልጣን ሒዝካ እንታይ’ሞ ሽዑ፧ ዝብለካ ኣይሰኣንን’ዩ። እቲ መልሲ ከምዚ ሓዃሪ ዝበሎ because I can ኢልካ ንኢጎኻ boost ግበሮ። ስለምንታይ እጽሕፍ ኣለኹ፧ Should I have a reason to write? Why can’t I just write or someone might ask “Why are we here on earth?” Why can’t we just be? ኢጎ ንነገራት ተቆጻጺሩ ካብ unknown dangers ክቆጻጸር ስለ ዝደሊ፡ ብዝተኻእለ መጠን ንኹሉ ነገር reason ይደልየሉ። እንታይ፧ ካበይ፧ ስለምንታይ፧ ወዘተ እናበለ ጦቅ የብለካ።<>
ስለምንታይ ኢልካ ምሕታት ኣብ መወዳእታኡ ዝኾነ ፋይዳ የብሉን። ሰብ ኮንካ ግን ግድን ክትሓትት ኣለካ እምበር ዝበሃል ኣዘራርባ ኣሎ። ካብ ማእሰርቲ ናይ reason ክወጽእ ዝደሊ ብዙሕ ሰብ የለን፡ “ኣይተካፍእዮ! Reason ማእሰርቲ ዘይኮነ ናጽነት’ዩ” ክብል ይኽእል ሓደ ብጫይ። እሺ! ‘ደለ ኹን። ፍልስፍና ብሕቶታት ዘጌጸ ናብ ባዶሽነት ዝወስድ መገዲ’ዩ። “ባዶሽነት” ዝበሃል ዘሎ ትርጉም ምስኣን ማለት እንተኾይኑ፡ እቲ ሕቶ ግን ትርጉም ዘይትደሊ’ተለኻ ከመይ ጌርካ ንትርጉም ትስእኖ፧ ስለዚ ትርጉም ህይወት ኣይትድለዮ’ሞ ትርጉማ ኣይክትስእኖን ኢኻ። ብዙሓት ቀለም ቀመስ ኣሕዋትና፡ ከም ኒቸ “ኣምላኽ ሞይቱ” ይብሉ። ሐራይ! ኣምላኽ ዝገደፎ ቦታ መን ይምለኣዮ፧ “ሓልዮት” ኣምላኽን ንዓኻ ዘለዎ መደባቱን እንተውጺኻዮ ነቲ ዝተፈጥረ ሃጓፍ ብገለ ክትመልኦ ኣለካ። ቅድሚ ኣብ ፌስቶራንት ፍልሖ ምዝልዛልካ፡ ገለ ነገር ክትገብር ትደሊ። ወላ ሚያ ዘለዎ ነገር ኣይትግበር ኩሉ መዳያዊ “ጣዕሚ” ከተስተማቅር ትብህግ። “ምቾት” ዮም ዝብሉዋ ገለ ሰባት፡ እዚ ዝብልዎ ዘለው ምቾት ፡ ኣካላዊ physical ጥራይ’ዩ ክኸውን ዝኽእል። ኣእምሮኣዊ ምቾት፡ ከምኒ ቅሳነት፡ ተመስገን ምባል፡ ሰላም ወዘተ ምስ ግዜ እናተቀዳደምካ ዝመጽእ ኣይኮነን። ካብ ጽምዋ እናፈራህካ፡ በይንኻ ብዘይ ብጫይ ናይ መጽሓፍቲ፡ ኢንተርነት፡ ሙዚቃ ኮፍ ክትብል እንተደኣ ዘይትኽእል ኮንካ፡ ኣእምሮኣዊ ምቾት ኣይክትበጽሖን ኢኻ። <>
በይንኻ ብዘይ ዝኾነ human interaction ኣብ ሓደ ጸልማት ገዛ እንተደኣ ተኣሲርካ፡ መጀመርያ 3 ሰሙን ምስ ነብስኻ ጥራይ ብውሽጥኻ ትዛረብ። ድሕሪ 3 ሰሙን ግን፡ ነብስኻ ድምጺ ስለ ዘድልያ ዓው ኢልካ ትዛረብ። ድሕሪ 3 ወርሒ ባዕልኻ ሓቲትካ ባዕልኻ ክትምልስ ትጅምር ይብሉዎ። ንሰብ ኣብ ጽምዋ solitary ምስ ትኣስሮ፡ ንስኻ ኣይኮንካ ትቀጽዖ። ነብሱ ንነብሱ’ዩ ዝቀጽዖ፡ ብሓሳባት ጥራይ። ዘድልዮ ኩሉ ቀሪብካሉ ከለኻ፡ ምስ ሰብ ጉጅም ክብል ይደሊ። ወላ ኣብ Auschwitz ናይ ሂትለር ካምፕ ተኣሰር፡ በይንኻ ጥራይ ኣይትኹን’ምበር ኣነ ዝበለ ሽግር ክትሓልፎ ትኽእል ኢኻ። ሰባት ሳላ ማሕበራዊ ናብራና ቀስ ኢልና እነንፍሶ እሳተ ጐመራ ኢና። እዚ እሳተ ጐመራ ብዓቀን ስለ እነንፍሶ ከይተፈለጠና ንነብር፡ ከይንፍንጀር ኢልና ጽምዋ እንተፈራህና ውን ኣየኽፍኣልናን’ዩ።<>
ጽምዋ ምብዛሕ ሓደገኛ ካብ ኮነ በንጻሩ ድማ ዕውታት ሰባት spiritually and worldly ንጽምዋ ዝኸመለኹ ካብ ኮኑ፡ ኣብ መንጐ ምቅርቃር ክመጽእ’ዩ፧ ምስ ሰብካ መዓት ኢልካ’ዶ ብሰላም average ኮንካ ምንባር ይሓይሽ ወይስ ካብ ውሕሰነት ናይ መጓሰ herd ሕብረተሰብ ወጺኻ ገለ ነገር ምግባር፧ ድላይካ! ከይተመርዓኻ ከይወለድካ ምንባር ትርጉም የብሉን ምባል ቅኑዕ ኣይኮነን። ቆልዓ ምፍራይ ስርሐይ ኢልካ ተሒዝካዮ ንፉዕ ወላዲ ክትከውን ይግበኣካ። ኖእ ኣነስ ትምህርተይ፡ ሃብተይ፡ ስርሐይ ትብል ተለኻ ድማ ግርም ጌርካ ሓዞ። ክልቲኡ መገድታት ዋጋ ከሓተካዩ፡ ኣየናይ መስዋእቲ ምኽፋል ከምዘዋጻካ ግን ናትካ ምርጫ’ዩ። ጽምዋ ትጸልእ እተኾንካ ምስ ቆልዓ፡ ምስ ሰብኣይ፡ ምስ ሰበይቲ ጯቊ እናበልካ ጽምዋ ዝብሉዎ ኣይክቀርበካን’ዩ። ክትጽሕፍ፡ ክትምህዝ፡ ክትህብትም፡ ክትመሃር፡ ክትዕወት እንተደሊኻ ግን ምስ ስድራቤትካ ተሕልፎ ግዜ ኣብ ስራሕካ ከተሕልፎ ኣለካ። ኣብ ክንዲ ምስ ሰብ ምስ ጽምዋ ትመራዖ’ሞ ኣብ ዝደለኻዮ ትበጽሕ።

No comments:

Post a Comment

ሸለል ዝኣዘዘልካ ሰብ BLOCK ምግባር ፍትሓዊ ድዩ፧

September 22, 2017 “Block This Person” ትብል መልጐም ናይ ፌስቡክ abuse ካብ ዝገብሩዋ ሰባት ሓንቲ’የ። እንታይ ደኣ’ሞ ክንገብር፡ ዕሸላት እንተበዚሖም filter ምግባር ኣገዳሲ ክኸውን...